25 Nisan 2009 Cumartesi

Pardus ve Ben...


Yaklaşık bir kaç saat önce bilgisayarımdaki Pardus'u çökerttim.

Başka bir işletim sistemi kullanıyor olsaydım sanıırm şu anda bu konuda uzman bir dostumun gelmesini ve bilgisayarı yeniden formatlamasını bekliyor olacaktım.

Ancak bir saate yakın bir sürede sadece bir cd takarak pardusu hiçbir sürücüye gerek kalmadan kendim kurdum.

Bilgisayardan yazı yazmak, fotoğraflara bakmak ve Picasa gibi bir program ile onları düzenlemek, internete girmek dışında anlamayan ben bir işletim sistemini hiç bir yardım almadan kurabiliyorum.

Teknik konulardan bahsetmeyeceğim(Sanki çok biliyormuşum gibi... :) )Pardusun ve dolayısı ile Linux işletim sisteminin ve bu işletim sisteminin faydalarını internette kısa bir arama ile öğrenebilirsiniz.

Ancak ben en önemli faydasını söylemeden edemeyeceğim. İnternette gezinirken, maillerinize bakarken güvendesiniz. Virüs tehdidi yok. Virüsler bilgisayarınıza zarar veremiyor, kişisel bilgileriniz ele geçirilemiyor. Sanırım bu bile başlı başına Pardus ve Linux kullanmak için bir neden olsa gerek...

Linux işletim sisteminin zorluklarından bahsediliyor. Doğrudur... Benim gibi bir kullanıcı için pek çok bilinmez içeriyor. Ancak normal bir bilgisayar kullanıcısı için Pardusu kullanmak o kadar kolay ki. İşte bakın bu satırları Pardus kullanırken yazıyorum.

Pardus kullanırken ihtiyacınız olan pek çok programa ücretsiz olarak sahip olabiliyorsunuz. Zaten Pardus ile kurulu gelen programlar sayesinde ek bir programa ihtiyaç duymuyorsunuz. İlla kullanmak istediğiniz bazı programların benzerlerinin ve bazı özellikleri ile çok daha iyilerinin olması yanında "wine" gibi uygulamalar ile de çalıştırabiliyorsunuz.

Uzun lafın kısası... Kendimizi Microsoft'un tekelinden kurtaralım. Antivirüs programlarına dünyanın parasını ödemeyelim. Çok daha düşük maliyetli donanım ile çok daha verimli bilgisayarlar kullanalım. Crack ile uğraşıp illegal yollara başvurmayalım.

Pek çok gönüllü Pardus'ta kurulu gelen IRC ile Pardus ve Özgürlük İçin odalarında size yardımcı olmak için bekliyorlar. Ayrıca Özgürlük İçin ve Pardus-Linux forumlarında da aradıklarınızı bulabilirsiniz.

Pardusa bir şans verelim... Ben eminim ki biraz sabırlı olursanız çok sevecek ve vazgeçemeyeceksiniz.

Not: Logolar, Özgürlük için ve Pardus'un resmi sitesinden alınmıştır.

2 yorum:

Mehmet Vuran dedi ki...

Pardus ve Siz...
Tebrik ederim...
Allah mesut etsin, darısı hepimizin başına :)

Apartman Balıkçısı dedi ki...

:D

Teşekkürler. Deneyin. Eminim seveceksiniz. :)