12 Nisan 2009 Pazar

Mandalinlikte Bahar

Bugün irileştiyse bir kaç erik koparayım biraz da çağla doldurayım diye bahçeye bir uğradım. Gördüklerimi aktarayım dedim.

Portakallar çoktan çiçek açtılar. Arıların vızıltıları portakal ağaçlarında yoğunlaşıyor. Çiçekleri öylesine güzel kokuyor ki, bu kokuyu duyamayanlar çok şey kaçırıyorlar. Teknoloji ne yazık ki burada dur diyor. Kokuyu tarif etmenin ve burada aktarmanın bir yolu yok.


Mandalinler ise daha yeni tomurcuklanıyor. Esas cümbüş mandalinler çiçek açtıktan sonra başlayacak. Sabahları işe mandain kokuları arasında gideceğim. Bir ay kadar sürecek bu. Tadına doyulmaz ve bir o kadar da keyifli... On beş gün kaldı. Bir foto çektim ama dikkat edilirse çiçeklerin tomurcukları görülebiliyor.


Bahçenin çardağında mor salkım tüm güzelliği ile arz-ı endam etmiş. Sizlere göstermeden olmazdı.



Son olarak da asmanın filizleri. Yanlış hatırlamıyorsam cinsi razakı. Ancak bu üzüm tatlılaşmıyor allah tatlılaşmıyor :)

6 yorum:

muzaffer özgen dedi ki...

Eve tMehmet bey Portakal çiçeği
çok güzel kokuyor,bahçemde bir
tane var kokusu tüm bahçeyi kaplıyor.Bu yıl asmalarda çok
üzüm var hastalık kapmazlarsa,
çok tırtıl var,bugün de ilaç attım.
Selamlar.

Mehmet Vuran dedi ki...

Portakal çiçeği güzel,
Mor salkım güzel,
Bahar güzel...
Daha ne olsun...

muzaffer özgen dedi ki...

Bu mor salkımı senin bloğunda ve Garova da gördüm.Bizim buralarda
rastlamadım.

Apartman Balıkçısı dedi ki...

Mehmet Bey, ne dersiniz bu bahar diğerlerinden daha mı uzun sürdü? :))

Apartman Balıkçısı dedi ki...

Muzaffer Hocam, mor salkım aslında yaygın bir çiçek. O taraflarada rastlamamanız gerçekten çok ilginç.

muzaffer özgen dedi ki...

Hakikaten ilginç,ya ben dikkat
etmedim diyeceğim ama böyle bir
çiçeği farketmemek de zor.