3 Nisan 2009 Cuma

İzmir'in sarmaşık ve tilkicenleri... :)


Garavo Günlüğü'nde Mehmet Bey sarmaşık (acı ot)ve tilkicen (tilkişen) leri yayınladı. Bizler de keyifle izledik. Kendisine fırsat bulduğumda toplayıp yayınlayacağımız ifade etmiştim. Hatta bir süprizden de bahsetmiştim ancak ne yazık ki bu gerçekleşmedi.

Bugün arabanın vizesi için izin almıştım. Anlatılanlar yazılar ve çizilenlerden sonra aklımda hep bir "acaba?" sorusu vardı. Ancak bugün yapılan kontrollerin ne kadar güzel ve işlemlerin de bu kadar kolay işlediğini gözlerimle gördüm. Öğlene kalmadan işim bitmişti.

Benimle beraber gelen babamı köye bıraktığımda iki lokmada bir şeyler yiyeyim dedim. Yemekte gelineli (gelincik)ile beraber arapsaçı kavurması vardı. Afiyetle tüketildi. Bu arada annem hadi sarmaşığa gidelim deyince de ben de bu fırsatı kaçırmadım.

Gittiğimiz yer Uzunkuyu Mesire Yeri'nin(Çeşme yolu üzerinde Uzunkuyu Köyü'nü geçtikten hemen sonra) arkası idi.

Sonuç gayet tatminkar idi. Oğlum Deniz'inde benimle beraber olması daha bir keyifli kıldı tabi bu sarmaşık macerasını.

Lafı fazla uzatmadan fotoğraflara geçmek istiyorum. Cep telefonu ile çekildiği için kaliteden dolayı çok özür diliyorum. En kısa zamanda şarjlı piller ve bir şarj cihazı alıp benim pil canavarını yola getireceğim.

Sarmaşıklar resmen kudurmuş
Yanlız bir sarmaşık (Karakelle-Garakelle)
Açıkta çıkmış, sarılacak bir şey bulamayınca birbirlerine sarılmış sarmaşıklar...
izmir'in tilkicenleri
Annem, Deniz ve hasılat :)





7 yorum:

Mehmet Vuran dedi ki...

Merhaba Mehmet bey,
Valla sarmaşıklarınız hava attıracak kadar çokmuş hakikaten :)
Deniz de çok tatlı bir çocuk, Allah bağışlasın...

Apartman Balıkçısı dedi ki...

Açıkcası bahsettiğim sürpriz yerine gelmedi bunun için üzgünüm. Sürpriz yapacak kadar çok toplayamadım ne yazık ki.

Deniz için dileklerinize teşekkür ediyorum. O gün sarmaşık toplamaya ilk adımını attı. Bakalım gerisi gelecek mi? :)

muzaffer özgen dedi ki...

Tilkiler bayağı gösterişli,bayanın
elindeki sarmaşıklar biraz değişik
geldi fotoğraftan mı milmiyorum.
doğayla iç içe yaşayanlar çok şanslı.Bununla ilgili bir yazı da
yazdım biraz önce(google de" yaşam ayrıntılarda gizlidir"Selamlar.

Apartman Balıkçısı dedi ki...

Muhtemelen fotoğraftan hocam.

Ancak orada iki tür sarmaşık olduğunu da belirtmeliyim. Biri karakelle denilen kahverengiye kaçan bir renkte diğeri de sarmaşık dediğimiz yeşil renkte olan. Annemin elinde tuttuğu demette sarmaşıklar daha belirgin çıkmış.

Muzaffer Özgen dedi ki...

Biraz önce sarmaşık topladım nasipse öğlen yemeğim olacak.Annenizin bulunduğu fotoğrafa büyüterek baktım bizimkinden farklı.Bizim köyden
bir teyzemiz var o bazen aynısından
satıyor.Bu arada mail adresini bana
gönderirsen sevinirim.Benimki
muzafferozgen48@hotmail.com

Apartman Balıkçısı dedi ki...

Muzaffer Hocam, mail adresinize bu sabah bir mail attım.

Gelen kutusunda görünmüyor ise bir de "önemsiz" klasörüne bakarmısınız?

Adsız dedi ki...

merhaba.. biz tilkicen'e kedirgen diyoruz.
ceyla koray