22 Mart 2009 Pazar

Mandalinlikte Bahar Hazırlıkları...

Bu hafta sonu aslında niyetim sarmaşığa gidip hem toplamak hem de fotoğraflamaktı. Ancak babam cuma akşamı cumartesi mandalinlikte damlama hortumlarını kaldırmamız gerektiğini söyleyince planlar suya düştü tabi.

Pazar günü havanın kötü olacağını daha önceden biliyordum. Yağmur nedeniyle sarmaşık aramak pek mümkün olmayacaktı. Açıkçası sarmaşık için sırılsıklam olmayı göze alamadım.

Mandalinlikte çalışırken aklıma bir iki kare fotoğraf çekip bunu paylaşmak geldi. Uzun zamandır buraya da bir şey yazmamıştım. Fırsat bu fırsat dedim kendi kendime :)

Damlama hortumları bu mevsimde yerden kaldırılıyor. Bunun iki nedeni var. En önemli nedeni tarlanın sürülecek olması. Traktör tarlaya girecek ve mandalinlerin aralarını sürecek. Elbette damlama hortumlarının yerde olması mümkün değil. İkinci neden ise tarla sürülmeyecek olsa bile damlama hortumlarının otların altında kalması ve ilerde toplanmalarının zor olması ve otların sulama esnasında suyun toprağa yeterli miktarda ulaşmasını engellemesi...

Aslında damlama hortumları bir araç yardımı ile rulo haline getirilerek toplanıyor. Ancak iki defadır biz hortumları sökmek ve tamamen kaldırmak yerine ağaçların üzerine almayı tercih ediyoruz. Traktör altından geçebiliyor ve sürülme esnasında herhangi bir engel yaratmıyor bu hortumlar. Bu buluş bana ait. Daha önceki seferlerde hortumları o şekilde toplamak zor geldiği için babama bu yöntemi önermiştim. Tembellik bir işe yaradı yani sonunda :)

Öğleden sonraya kadar çalışma devam etti ve hortumlar askıya alındı. Gerçi gece esen sert lodosta yere düşen oldu mu bilmiyorum. Gidip bakmaya fırsatım olmadı.

Toprak tava gelirse (yağmurlar biraz müsaade ederse) tarla sürülecek damlamalar tekrar serilecek. Bu arada sürülme işleminden sonra mevcut otlar toprağa karşacak. Yeni çıkan otlara karşı ise ot ilacı ile mücadeleye devam edilecek.

Bu yıl değişik bir uygulama yapılacakmış. Bana göre gayet güzel bir yöntem ancak alt yapısı hazırlanmadığı için eziyetten başka bir şey olmayacak sanırım.

Tarlaya ilaç atılacağı zaman ( Bu belki sadece mandalinler için geçerli olabilir) Tarım Köy İşleri İlçe ya da İl Müdürlüğünden bir mühendise reçete (hangi zararlı için ilaçlama yapılacaksa) yazdırılacak ve bu reçete ile ilaç alınacak ve ilaçlama yapılabilecek. Güzelbahçede İlçe Müdürlüğü olmadığında İl Müdürlüğüne gidilecek. Güzelbahçeden Bornovaya...

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Ben bugün biraz topladım ama
geçen yıllardaki gibi değil.

Apartman Balıkçısı dedi ki...

Sanırım sarmaşıktan bahsediyorsunuz Muzaffer Hocam. Mehmet bey yayınlayıp duruyor. Ben de toplayayımda şöyle bir kucak sarmaşıkla poz vereyim diyorum. malumunuz orada tilkicen(tilkişen var ama sarmaşık (acı ot pek yokmuş) hava atacağım yani...:)) Bu gidişle sarmaşıklar kartlaşacak işin kötüsü yılanlar çıkacak toplayamayacağım.