3 Nisan 2010 Cumartesi

Buharda Çupra

Malzemeler: İki adet en az yarım kiloluk Çupra, yarım kilogram etli kırmızı biber (adının ne olduğunu bilmiyorum ) Soğan, Sarımsak, Yarım çay bardağı zeytinyağı, yarım limon, tuz... İsteğe göre baharat. Kekik tavsiye ederim ama ben bugün ufaklıklarda yiyecekler diye baharat kullanmadım.

Yapılışı: Fleto çıkardığımız çupraları güzelce yıkayıp sularının süzülmesi için bir süzgü içinde bekletirken soğanı doğruyor sarımsağı kıyıyoruz. Etli kırmızı biberlerimizi de doğruyoruz. Ben annemden aldığım onun yapmış olduğu ve dondurucuya koyduğum hazır olanını kullandım.
Suları süzülen fleto balıkları buharlı pişiricimize yerleştiriyoruz ve 20 ila 30 dakika arası bir zaman seçiyoruz. Ben 30 dakikayı seçtim ancak şunu rahatlıkla söyleyebilirim ki balıklar fleto olduğu için 20 dakika bile yeterli.
Balıklarımızı buharlı pişiriciye yerleştirdikten sonra soğanı kavuruyoruz. Soğanlar pembeleştikten sonra sarımsağı ilave ediyor az daha karıştırdıktan sonra kırmızı biberlerimizi ilave ediyoruz. Bu karışımı güzelce kavuruyoruz. Biberlerin suyu çekildikten sonra arzu ederseniz biraz daha kavurabilirsiniz.

Küçük bir kase içerisinde yarım bardak zeytinyağımızı yarım limonun suyu ile çırpıyoruz.
Biberimiz kavrulurken ve balıklarımız da buharda pişerken ben kendi tuzlamış ve zeytinyağına koymuş olduğum sardalyelerden de çıkarmayı ihmal etmedim.
Biberlerin kavrulma işi bittikten sonra balıklarımızı da buharlı pişiriciden çıkarıyoruz. Tabağımızın bir tarafına balıklarımızı koyuyoruz. Üzerine hazırlamış olduğumuz limonlu zeytinyağını gezdiriyoruz. Tabağın diğer yanına da kavurduğumuz biberi koyuyoruz. Dere otu ile süsleyip sıcak olarak servis ediyoruz.
Eğer kullanıyorsanız bir kadeh içeceği de ihmal etmiyoruz. Afiyet Olsun...

2 yorum:

nalan dedi ki...

çupra ve kırmızı şarap pek güzel, ama benim gözüm sardalyada kaldı :)

Apartman Balıkçısı dedi ki...

:) Nalan Hanım. Teşekkürler. Evet sardalye gerçekten göz kalmayacak gibi değil. :) Aşağıdaki linke bir göz atın. İzmarit balığının tuzlaması için verilmiş bir tarif.Ancak kesinlikle aynı şekilde sardalyeyi de tuzlayabilirsiniz. Yapılış açısından bir fark yok.

http://www.baliktayiz.com/forum/showthread.php?t=3590