8 Kasım 2009 Pazar

Mantar Sote

Dün mantardaydım.

Yağmurlar üzerine mantar azacak dedik ama hayal kırıklığı... Yeni mantar hiç çıkmamıştı. Var olan mantarlar ise en az üç haftalık. Binlerce mantar kurtlanmış.

Yine de bir yemeklik mantar bulmak nasip oldu. Bulunan mantarlar; Çam mantarı(L. Delicios), Geyik mantarı( Rusilla Delica) ve Bizim Ere dediğimiz mantar(Clitocybe Geotropa).

Eşim ben bunları kızartmam dedi direk olarak:) Ben kızartırım dedim ancak mutfağın son hali aklına gelmiş olacak ki ona da engel oldu. Ben de sotesini yapayım dedim.

Mantarları güzelce temizledikten sonra küçük parçalar halinde kestim. Bir taşım kaynattım.


Mantarlar haşlanır iken domatesi, soğanı, sarımsağı ve maydanozu hazır ettim. Ne yazık ki evde yeşil biber yoktu. Olsaydı daha da güzel olacaktı.


Mantarlar haşlandıktan sonra soğanı pembeleştirdim. Sona doğru sarımsağı da ilave edip az daha kavurdum.

Mantarları ilave ettim.


Mantarlar da kavrulduktan sonra domatesi ilave edip domatesler ölünceye kadar kavurmaya devam ettim.


Son olarak ocağı kapatmadan 5 dakika önce maydanozları da ilave edip ocağın altını kıstım.

5 dakikanın sonunda ocağı kapatıp sıcak olarak servis ettim. (Dumanı tüterken fotoğrafını çektim)


Tadı mı? Ben yaptığım için öyle söylüyorum sanabilirsiniz ama pek bir şey beğenmeyen Deniz "baba çok güzel olmuş" deyiverdi. Benim için iyi bir referanstı:)

Yabani mantarları toplamayı bilmiyor ve mantarları tanımıyorsanız asla yemeyin....

5 yorum:

Mehmet Vuran dedi ki...

Afiyet olsun Mehmet bey :)

Apartman Balıkçısı dedi ki...

Mehmet Bey, öyle bir afiyet oldu ki sormayın. (Bu arada gecikmiş cevap için kusura bakmayın) C.tesi yine mantardaydım. Bu sefer dağda kaldım. Araba çalışmadı:)) Cep telefonu çekmez, üstüne üstlük bir de şarjı biter. Son anda tamirciye ulaştım da onca yolu yürümekten kurtuldum. :D

nalan dedi ki...

afiyet olsun.
biz de yabani mantar niyetine mecbur marketten alıp sizin tarifle yapalım bari :)
bu kadar okuduktan sonra farz oldu.

Apartman Balıkçısı dedi ki...

Afiyet olsun Nalan Hanım :)

muzaffer özgen dedi ki...

Mantar satanlara rastlar rastlamaz hanıma yaptıracağım.Selamlar.